Kossor på rymmen!

Godkväll! Idag har jag haft en ledig dag med tvätt, städ och tyvärr huvudvärk. Den verkar inte vilja släppa men jag bestämde mig för att ta en liten promenad nu ikväll för att få lite frisk luft. När jag har gått halva biten och passerat 2 kohagar så kommer jag till en tredje hage. Korna börjar springa runt och så hoppar en ko över staketet! Sen hoppar resten av korna också över (ca. 10 stycken) och går ut på vägen. Som tur är går de i motsatt riktning och jag vänder tvärt för att gå tillbaka den vägen jag kom. Det gick fort hem ska jag säga er!

Jag har respekt för kor - de är så stora! Chrille och svärfar bara skrattade när jag berättade vad som hade hänt, medans jag var lite skakis. Livet passerade nästan i revy när jag såg alla korna hoppa över en efter en. ;)


Bildkälla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0